Kriszta sikertörténete: az étrend- és életmódváltás hatására csökkent az endometriózis és annak tünetei!

Kriszta sikertörténete: az étrend- és életmódváltás hatására csökkent az endometriózis és annak tünetei!

A minap egy levelet kaptam az Endosegítő Endometriózis Étrend Kurzus egyik korábbi résztvevőjétől, aki nagy örömömre arról számolt be nekem, hogy az étrendi és egyéb életmódbeli változások eredményeként lényegesen csökkentek a fájdalmai, sőt az endometriózis kiterjedése is kisebb lett. Fogadjátok szeretettel a történetét, és kívánom, hogy merítsetek ebből erőt és inspirációt! – Kurczewski-Tamás Zita, Endosegítő

“Röviden az én történetem: 11 éves korom óta menstruálok. Egész életemben fájdalmas volt, erős görcsökkel járt. Az utóbbi kb. 5-6 évben nagyon kellemetlen bélpuffadás is társult hozzá, gyakori székelési ingerrel és olykor ájulással, rosszulléttel. Napokra kivont a forgalomból. Elfogadtam, hogy én ilyen alkat vagyok, és mivel gyermeket nem tervezek, ez életem végéig így is marad. 2017. július végén vettem észre, hogy a menstruáció alkalmával a bél felől is vérzek. Nagyon megrémültem és azonnal elmenten gasztroenterológushoz. Vastagbéltükrözés, MRI, majd ezek után augusztusban a diagnózis endometriózis, vastagbél érintettséggel. Műtétre van szükség, mely során el kell távolítani az alsó bélszakaszból egy kb. 10 cm-es részt. Nagyon elkeseredtem. Szeptember-október hónapokban információt gyűjtöttem, vizsgálatokra jártam, elkezdtem mélyebben utána járni, mit tehetek a gyógyulásomért, azért, hogy elkerüljem a műtétet. Az én szemléletmódom holisztikus, tehát nem csak a fizikai szinten indítottam hadjáratot a betegség ellen, hanem a lelki oldalon is. Ekkor akadtam rá az endosegito.hu weboldalra. Láttam a kurzust, az életmódváltó programot, és rengeteg nagyon hasznos információt.

Végtelenül hálás vagyok Neked, Zita, azért, hogy elkötelezetten segítesz nekünk, akik megpróbáljuk felvenni a harcot a betegséggel szemben. Fantasztikus az, amilyen alapossággal, körültekintéssel összeszedted az információkat az étrendi javaslatokhoz, iránymutatáshoz, az életmódváltáshoz. Ezzel rengeteg időt és energiát spórolsz meg nekünk, hatalmas segítség számunkra a mielőbbi gyógyuláshoz. Én novemberben vettem részt skypeon a kurzuson. Rögtön másnaptól elkezdtem alkalmazni a „szabályokat”, figyelembe venni az ajánlásokat és néhány napon belül a teljes étrendemet átalakítottam az Endometriózis Étrend szerint. Számomra mindennél és mindenkinél fontosabb a gyógyulásom, ezért bármit megteszek. Az első 1-2 hónap nagyon nehéz volt, sokszor voltam éhes, pedig napi 5x ettem, ami az akkor még fennálló candidámnak is lehetett köszönhető. Idő kellett, amíg a szervezetem átállt. A második hónaptól megfigyeltem, hogy lényegesen gyengébbek a görcsök a menstruáció alatt, a has puffadásom a felére csökkent. Látva a diéta jótékony hatását, még nagyobb erővel és kedvvel csinálom. Februárban már nem kellett görcsoldót bevennem, a székelési ingerek ritkultak. Mivel nekem csak a menstruáció idején van tünetem, mindig egy hónapot várnom kell, hogy kiderüljön, milyen eredménye van az életmódváltásnak. Ezen a héten ismét tesztelhettem. Gyakorlatilag a görcseim az ötödére csökkentek, a hasam épphogy puffad és a többi kellemetlen tünetem is a felére csökkentek.  A hónap többi napján tapasztalom, hogy jobb a közérzetem, nyugodtabban alszom, nincsenek emésztési panaszaim, teltségérzet. Nagyszerű volt például Karácsonykor éhesen leülni vacsorázni és nem egyik kaja kómából a másikba esve. 🙂 A családom támogató közeg, minden ételből volt számomra is fogyasztható verzió.

Közben a legfrissebb orvosi vizsgálat szerint a petefészekcisztám eltűnt, és az endometriózisos csomóm 4 cm-ről 2,5 cm-re csökkent.

Az étrendi előírások mellett szedek naponta D-vitamint, C-vitamint, probiotikumot, NAC tablettát, omega-3 halolajat, kollagén-peptidet és napi 2 csésze körömvirág teát iszom. November óta kezel egy homeopátiás orvos (magasan képzett szakember), akivel először az immunrendszerem tettük rendbe, és kaptam kifejezetten az endometriózisra cseppeket, bogyókat, ezzel a lelki oldalt is támogatva. Ezek mellett még egyéni pszichoterápiára járok, ahol módosult tudatállapot módszerekkel dolgozunk (KIP, NLP, Ego-state) Családállításon is voltam és szomatodrámán.  Igyekszem a stresszt minimalizálni a hétköznapjaimban, rendszeresen jógázom és meditálok. Amit nem sikerült megvalósítanom eddig, az aktívabb testmozgás. Futottam a tél beálltáig, de az elmúlt 2-3 hónapban nem.  Viszont most, hogy jön a jó idő, tervben van a futás és több mozgás. És amit még elhatároztam e mellett, hogy ha meggyógyulok, akkor is fogom a diétát folytatni, mert szerintem fontos az egészség megőrzésében.

Bodó Krisztina”

Fotó a poszt elején: Pink! by Ghita Katz Olsen, CC

endoétrendkurzus2018Elvesztél a sok különböző ajánlásban? Eleged van már abból, hogy mindenki mást mond? Szeretnél egy helyet, ahol minden kérdésedet felteheted?

Várlak sok szeretettel az Endosegítő Endometriózis Étrend Kurzusra, ahol hazavihető tudást kapsz étrendi javaslattal, receptekkel és két hetes utánkövetéssel. További részletekhez kattints ide.

Share